پارک مینیاتوری مشهد پدیده ای کم نظیر در خراسان
نوشته شده توسط : gheirati

پارک مینیاتوری مشهد یکی از جذاب ترین دیدنی های مشهد است. این پارک فضایی کوچک از چندین ماکت است که ایران باستان و ایران معاصر را تداعی می کند. ساخت این ماکت زمانی حدود 3 سال را به خود اختصاص داده است. در نهایت در خرداد 1395 از این ماکت جذاب رونمایی شد.

پارک مینیاتوری مشهد پدیده ای کم نظیر در استان خراسان
 
 

قبل از این بوستان مینیاتوری ماکت های دیگری هم ساخته شد اما نتوانستند با این ماکت رقابت کنند. این پارک که نمایانگری از ایران کوچک است هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

چیزهایی که از پارک مینیاتوری مشهد نمی دانید!

بوستان مینیاتوری مشهد مساحتی در حدود 8 هکتار دارد. این ماکت با وجود دست سازه هایی از جاهای مختلف مشهد به نمادی از ایران تبدیل شده است. در این بوستان می توانید جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در قسمت های مختلف ببینید.

 

جاذبه های تاریخی

در پارک مینیاتوری مشهد می توانید جاذبه های تاریخی ایران را ببینید. مکان های تاریخی مثل پل خواجو، تخت جمشید، آرامگاه شاعران ایران مانند فردوسی، عطار، روستای کندوان و باغ شازده کارون.

این بوستان به قدری به نمونه های اصلی خود شبیه است که بازدیدکنندگان می گویند انگار واقعا به آن شهر و به آن منطقه سفر کرده اند. این ماکت علاوه بر جاذبه های تاریخی، مناطق سازه ای مانند سد کارون، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و ایستگاه راه آهن مشهد را هم با تمام جزییات پوشش داده است.

جاذبه های طبیعی

یکی دیگر از قسمت های با شکوه پارک مینیاتوری مشهد جاذبه های طبیعی آن است. طبیعتی پر نقش و نگار با گل های رنگارنگ که چشم هر بیننده این را به ظرافتش ذوق زده  میکند. ترکیب جذاب این رنگ ها و باغ ها توانسته گردشگران زیادی را مجذوب خود کند.

جاذبه های تفریحی

در این بوستان دریاچه ای دیدنی با مساحت 3000 هکتار خودنمایی می کند. اگر با تور مشهد سفر کردید و قصد رزرو هتل برای چند روزی داشتید حتما به این پارک شگفت انگیز سری بزنید.

امکانات موجود در پارک مینیاتوری

همانطور گه گفتیم پارک مینیاتوری مشهد بسیار بزرگ است. به قدری که از جای جای ایران بنایی را در خود جا داده است. در این بوستان امکانات رفاهی جهت تفریح گردشگران قرار گرفته است که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن امکانات-موجود-در-پارک-مینیاتوری.jpg است
 
 
  • وجود فضای بازی مجهز برای کودکان
  • فضایی برای بازی های سنتی و محلی برای بزرگسالان
  • پیست ماشین کنترلی با شکل نقشه ایران
  • سرویس های بهداشتی
  • پارکینگ اختصاصی
  • وجود سکوی ویژه برگزاری مراسمات
  • رستوران و کافی شاپ

البته قابل ذکر است که تعدادی دیگر از امکانات عالی در پارک مینیاتوری مشهد در حال ساخت است.

هتل های نزدیک به پارک مینیاتوری مشهد

هنگامی که اقدام به رزرو تور مشهد می کنید و در واقع قد دارید با تور مشهد به بازدید این جاذبه شگفت انگیز بیایید شاید بخواهید از بین هتل های مشهد هتلی که نزدیک به این مکان باشد را انتخاب کنید. ما به شما کمک می کنیم که برای رزرو هتل در مشهد و در نزدیکی پارک مینیاتوری به راحتی تصمیم بگیرید.

در زیر لیست این هتل ها را مشاهده خواهید کرد:

 




:: برچسب‌ها: رزرو هتل در مشهد , پارک مینیاتوری مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , دیدنی های مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: